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Fendi Puts a Futuristic Spin on the ’40s Femme Fatale for Fall 2020

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Looks from the Fendi Fall 2020 collection. 

Remember millennial pink? The shade which ruled everything from branding to clothing to the internet at large for the better part of the last decade? Well, it was the color of choice for Fendi’s Fall 2020 collection. 

The rosy shade provided a backdrop for Thursday evening’s runway in Milan. It was splashed across plush, curved couches, calling back to a certain kind of old Hollywood glamour. It was also echoed in the femme-fatale clothes that walked: in satin tops cut low over quilted bras and on splashy Fendi-branded handbags disguised as shopping bags. The crowd-pleasing pink was mixed in with lots of black in sexy sheer tops, beaded skirts and layers of fringe. Retro silhouettes got futuristic updates with plays on shape — an oversized sleeve, a skirt with mega pleats, a boxy coat.

The clothes were good, but what was even more exciting was seeing models like Paloma Elsesser and Karen Elson on the Fall 2020 runway. More luxury brands would do well to consider that their customers comprise a broader range of women than those usually seen at a fashion show.





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Oprah Winfrey spendet zehn Millionen Dollar

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„Ich spende, um Amerikanern während dieser Pandemie in Städten, im ganzen Land und in Gebieten, in denen ich aufgewachsen bin, zu helfen“, verkündete die Moderatorin via Twitter. Wenn es eine Krise gebe und die Verletzbarsten der Gesellschaft betroffen seien, dann denke sie an ihre Kindheit.

Auch interessant: Beziehung in Zeiten von Corona – wie stehen Paare das durch?

„Ich erinnere mich immer noch daran, als ich mit meiner Mutter in Milwaukee aufgewachsen bin und wir auf soziale Unterstützung angewiesen waren“, sagte Winfrey in einem Video, das auf Apple TV veröffentlicht wurde. Manchmal hätten sie Hilfe gebraucht nur zum Überleben.

Mehr als 236 000 Infektionen waren in den USA laut Johns-Hopkins-Universität bis Donnerstag nachgewiesen. Das sind die meisten Fälle pro Land weltweit. Fast 6000 Menschen sind dort bereits an den Folgen des Coronavirus‚ gestorben.



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Die Maske – nur Schutz oder bald Trend?

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In unserem Nachbarland bereits Pflicht, in asiatischen Staaten selbstverständlich und bei uns nur noch eine Frage der Zeit. Weshalb also kostet es uns jedesmal Überwindung, mit einer Schutzmaske auf die Strasse zu gehen? Warum haben wir Hemmungen? Hat das sich Maskieren doch auch bei uns eine lange Tradition. Maske zu tragen bedeutet nicht nur unser „wahres“ Gesicht zu verbergen, sondern auch Unberechenbarkeit und Bedrohung. Es signalisiert: Bleib bloß weg!

Wir haben in Deutschland seit 1985 ein Vermummungsgesetz, das uns verbietet, unsere Identität in der Öffentlichkeit hinter Schals und Sturmhauben zu verstecken. Was ist es also, das uns einerseits so an Masken fasziniert und gleichzeitig abstößt?

Schaffen wir es jetzt, eine Maske zu einem ganz banalen Alltagsgegenstand werden zu lassen?

Ein kurzer Blick zurück: Es gibt sie schon lange. Masken mit religiösem oder rituellem Hintergrund, Schutzmasken, Tarnmasken oder die Spaßmasken (Halloweenmonster, Superhelden, … you name it). Eines haben alle gemeinsam: Sie verändern unser Aussehen und wie wir in unserer Umgebung wahrgenommen werden. All diese Masken haben eine ganz klare Funktion, einen festgelegten Einsatzbereich, aber wir trugen sie bisher nicht jeden Tag auf der Straße.

Schaffen wir es jetzt, uns davon zu lösen und eine Maske, die unser Gesicht verhüllt, unser Aussehen verändert, uns und andere schützt und eine ganze Reihe an Assoziationen in unserem Kopf auslöst (Bedrohung, Krankheit, Katastrophen, Kriminalität), zu einem ganz banalen Alltagsgegenstand werden zu lassen? (Lesen Sie hier: Desinfektionsmittel und Schutzkleidung statt High Fashion: Wie Mode-Labels Corona bekämpfen)

Mode dient als ein Ausdrucksmittel unserer Gesellschaft

Oder werden wir die Angst irgendwann banalisieren und Masken zum Trend-Accessoire erklären? Tragen wir dann Louis-Vuitton- und Prada-Mundschutz, als hätte es nie ein „ohne“ gegeben? Ist es nicht geradezu zynisch, einen lebensschützenden Gegenstand zum modischen Accessoire zu erklären? Oder sollen und dürfen wir uns gedanklich davon befreien und tragen Masken bald wie Schuhe, die wir jeden Tag anziehen, ohne es in Frage zu stellen? Oder gar als reine modische Inszenierung. Ikonisch war beispielsweise in der Vergangenheit der Gucci „head to toe suit“ aus Swarovski Steinen von Alessandro Michele für die Herbst 2017 Kollektion an Rihanna.

Man muß jedenfalls nicht lange suchen, um Inspiration auf den internationalen Runways zu finden. Masken sind ein Thema, das so sicher durch die Saisons immer wieder auftaucht und noch viel Luft nach oben lässt – zumindest in Bezug auf Alltagstauglichkeit. Aber allein darum geht es bei Mode zum Glück nicht. Weshalb also haben Designer so eine Obsession mit Masken und was bringt uns das gerade jetzt? Mode schafft es, sich von Zwängen und Traditionen unseres Aussehens zu lösen und unsere Wahrnehmung durch andere immer wieder zu verändern. Sie dient als Ausdrucksmittel unserer Gesellschaft und ist immer auch ein Spiegel unserer Kultur.

links: Maison Margiela Frühling/Sommer 2009; recht: Comme des Garçons Homme Plus Herbst/Winter 2018

© Getty Images; Gorunway.com

Martin Margiela, einer der Pioniere und Visionäre der 90er, spielte bereits in seinen frühen Kollektionen mit unserer Wahrnehmung und anonymisierte seine Models hinter weißen Tüchern –oder wie im Frühjahr 2009 hinter absurd anmutenden Facial Hair Masks. Rei Kawakubo erinnerte sich zuletzt an die Helden in ihrer Kindheit und brachte im Herbst/Winter 2018 für Comme des Garçons Homme Plus Dinosaurierschädel als Gesichtsmasken auf den Laufsteg.

links: Thom Browne Herbst/Winter 2020; rechts: Craig Green Herbst/Winter 2020

© Gorunway.com

Auch Thom Browne, seines Zeichens Meister des Anzuges, ist gleichzeitig bekannt für seine ausgefallenen Shows. Nehmen wir die Masken weg, bleibt messerscharfes Tailoring übrig. Setzen wir sie wieder auf, sehen wir Männer, die Jungs geblieben sind. Klimawandel, Umweltkatastrophen oder einfach nur die Schönheit der Natur sind wiederkehrende Themen in Craig Greens Runway Shows. Die Outfits seiner Herbst Kollektion für 2020 wirkten wie surreale Schutzanzüge. (Auch interessant: Mailand verschoben, Paris abgesagt – Fashion Weeks in der Corona-Krise)

Sie alle schaffen mit ihren Kollektionen ein Gesamtkunstwerk, indem sie Dinge entfremden und sie in einen neuen Kontext stellen. Bringen uns dazu, unseren Blick auf bisher Gewohntes neu auszurichten und allem eine neue Realität zu geben. Egal ob Fantasie, Traum oder nur die Lust auf Veränderung, für all das steht Mode… und Masken sind nur eine logische Ergänzung.



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Indian Reaction On Pakistan | LAHORE City in 8 Minutes | Tour Guide | New Developments 2020 |

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Indian Reaction On Pakistan | LAHORE City in 8 Minutes | Tour Guide | New Developments 2020 |

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Original Video Link: –
Video Credit Chanel: – BABAR PRODUCTION

About Lahore City
Lahore the heart of Pakistan:
Lahore is the second largest city of Pakistan and the provincial capital of the Punjab. Historically, it is said to be about 2000 years old. In earliest times, it was a colony of Kangra hill Kingdoms and was a cut-off township on the trade route to Delhi It had hardly any reputation in the Pre-Muslim era. Lahore came to fame with Islam in South Asia, Known as the Gardens of the Mughals or City of Gardens, after the significant rich heritage of the Mughal Empire.

Baghdad to Lahore:
Lahore has always been a seat of learning and knowledge. Sufism and provisional spirituality became its major discipline. Schools were opened and scholars from Baghdad, Iran and other oriental and occidental regions came to this historical city and settled here. Lahore became famous for poetry. The city flourished academically during the four centuries of the Delhi Sultanate. It became the second imperial capital in 1580 under the Mughal Emperor Akbar the Great.

Mughals kingdom:
The Mughal emperors beautified the city with some of the finest architectural buildings and gardens that have survived the risk of time. Lahore touched the peak of glory during the rule of the Mughals. It was this reputation of Lahore that fascinated the English poet John Milton who wrote in 1670: „Agra and Lahore, the Seat of great Mughal

Education & Poetry:
Education and poetry were the distinction of the city during the reigns of Mughal Emperors Shahjahan and Aurangzeb. The reputation of the city continued even during the disorder of 18th century and it remained to be remembered as the Mughal capital even under the Sikh rule (1780-1846).

Western touch:
Many impressive buildings were raised in Lahore, during the British rule in the Sub-Continent which merged beautifully the traditional Mughal with the Western and Victorian styles of architecture. The British, who occupied the Punjab in 1849, had practically revived the old view of Lahore.

Rich Culture:
Lahore’s culture is unique due to its history. Known as the cultural capital or the Heart of Pakistan for the same reason, the city has been the seat to The Mughal Empire, the Sikh Empire and the capital of Punjab in the Mahmud Ghaznavi’s Empire (11th century) and the British Empire.

Lahore Major Attractions:
• The Shish Mahal (Palace of Mirrors) was built for the empress and her court and installed with screens to conceal them from prying eyes.
• Great Badshahi Mosque (Royal Mosque) was built in 1673 by the great Mughal Emperor Aurangzeb Alamgir who ruled India from 1658 to 1707 AD.
• The Shalimar Garden was built by the great Mughal emperor Shah Jahan. Construction began in 1641 A.D. and was completed in a year.
• The Lahore Museum, situated on the Mall, was established in 1895, and was for a while curated by Rudyard Kipling’s father. The museum contains a fine selection of paintings and weapons.
• Old City of Lahore which is also called „Andron-e-Shehr“ in local language which means Inner City was fortified by a city wall during Mughal Period.
• Tomb of Mughal Emperor Jahangir (1569 – 1627) is one of the masterpieces of the Mughal Architecture. Mausoleum is located at Shahdara, Lahore in the „Dilkusha Garden“, situated on the North-West bank.
• The Lahore Zoo is the second oldest zoo in the South Asia after Calcutta and has been a source of amusement and recreation for families for more than 100 years. Lahore also has a Safari park spreading over more than 200 acres.

Life in Lahore:
The history, institutions, food, clothing, films, music, fashion and a liberal community lifestyle attracts many from all over the country. Lahore is a very festive city; the people of Lahore celebrate many traditions throughout the year, blending Mughal, western and current trends. Lahore has a large Muslim population; Eid ul-Fitr and Eid ul-Adha are main religious celebrated events, people decorate their houses and light candles to light up the streets and houses roads and businesses are lit up for days during these public holidays.

(This video is made on the demand of our Subscribers. If you have any issue with our video kindly message at mkfreaction@gmail.com We will remove the video.)

(Disclaimer : Our channel #mkfreaction is created to give our opinion, views and reactions over different videos to entertain People.)

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#mkf #Reaction #indian #reactio

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